Crónicas de la jornada 12 de enero

Hotel Rest. la Carreta CB Chiva – Benjamí Groc EBV (42 – 22)

Benjamín
12/01/2020 11:30 Centro deportivo municipal Chiva

Partido con un comienzo muy igualado entre los dos equipos, igualdad que continuaría durante todo el partido con un gran nivel de defensa de nuestros jugadores y rápidas transiciones ofensivas.
Nuestros jugadores ofrecieron un partido de un gran nivel y sin bajar los brazos durante todo el partido.


El ultimo cuarto el equipo contrario decanto la balanza del marcador gracias a su gran acierto de triples haciendo un gran parcial, no obstante a eso no dejamos de pelear hasta el ultimo instante que es lo mas importante y el camino a seguir, enhorabuena a todos los nenes por el gran partido.

1,2,3… VILAA!!

N.B Paterna amarillo CEI Baloo.Ls – Vivanta EBV (49 – 38)

Benjamí
11/01/2020 11:00 Pabellón Municipal Paterna

Primer desplaçament d’esta segona fase en preferent on sabiem que el nivell dels equips rival anava a augmentar. El partit va començar amb prou indecisió i precipitació per part dels dos equips. No obstant, l’equip local va mostrar un millor nivell d’encert, fent un parcial de 7-0 en els quatre primers minuts. Tot i això, vam millorar la defensa individual i el joc en atac, acabant este primer quart amb el marcador de 9-3.

Al segon quart vam seguir millorant el nivell defensiu i vam ser capaços d’augmentar la frequència de passes i la lectura de les penetracions. Este segon quart va estar molt nivellat, sent el parcial de 8-8.
Al tercer quart els dos equips vam mostrar un gran nivell defensiu, tal i com evidencia el resultat de 2-4. Per tant, arribàvem a mitja part amb el resultat de 19-15 per a l’equip local.

Al quart i quint quart el nostre nivell ofensiu va baixar prou, fallant prou cistelles que deuriem haver encertat. Això, sumat a que el Paterna continuava mantenint el seu encert en atac va provocar que arribàrem a l’últim quart amb el resultat de 35-20.
Però els nostres no donaven el partit per perdut i van mostrar d’allò que son capaços. Vam pujar el nivell de pressió defensiva i vam correr el contraatac coralment. Faltant dos minuts estàvem a 8 punts d’ells, per lo que havíem sigut capaços de remontar 7 punts en poc de temps. No obstant, l’equip local va mostrar un bon encert als últims minuts que vam marcar el resultat final de 49-38. Partit que ens serveix molt per a seguir millorant i aprenent dels nostres errors.

C.B. Puerto Sagunto – Alevin amarillo EBV (44 – 3)

Aleví
12/01/2020 12:45 Pabellón Municipal Jose Veral.

Bon partit dels nostres front un gran equip com el C.B. Port de Sagunt A. El partit se’ns ha complicat des del minut 1 on l’equip saguntí ha aconseguit fer-se amb el ritme del partit mostrant un gran pressió defensiva que ens ha dificultat jugar amb facilitat. Endemés, la pressió rival ha sigut ajudada pel nostre por en atac, des del primer minut de partit ens hem vist superats i atemorits pel rival. D’altra banda, la nostra defensa ha sigut, propiciada per la pressió rival, prou dolenta en alguns casos, no podem rebre tantes cistelles fàcils, hem d’entendre tots que la defensa és primerament responsabilitat individual.

Tot i açò, el resultat, ni important ni objectiu, mostra que encara podem millorar molt des d’ara fins a maig. L’actitud ha sigut immillorable, som un exemple del que ha de ser un equip i els valors que ha de recollir i transmetre. En quant aconseguim perdre la por i estar tots més concentrats segur que projectarem la nostra clara millora.
Ara toca seguir treballant per mostrar a tots la millora que segur anem a aconseguir.
Enhorabona!

Xátiva EB Azul – Japonshop EBV (43- 3)

Aleví
11/01/2020 13:00 Colegio El Pilar

Era nuestro primer partido de la segunda fase en Preferente contra el teóricamente mejor equipo del grupo que compitió en la anterior fase en Nivel 1 a muy buen nivel. Esto se notó expresamente en la diferencia de ritmo y de competitividad pues ya desde el inicio el equipo local dominó todas las facetas del juego.

No encontrábamos soluciones en ataque y nuestra defensa por momentos brillaba por su ausencia. El partido como tal no tuvo historia, pero nos sirvió para darnos cuenta de que si queremos competir en esta fase tendremos que dar no uno, sino varios pasos adelante. No se trata del resultado, sino de sacar el orgullo y de irnos a casa con la sensación de haber dado todo lo posible y de haber luchado hasta el final. La semana que viene seguro que saldremos mucho mejor y dispuestos a darlo todo.

Infantil Groc EBV – C.B. Onda (19 – 60)

Infantil
11/01/2020 11:30 Ciutat Esportiva 3

Partido con un mal comienzo de los nuestros que nos hizo llegar al final del primer cuarto con un marcador desfavorable de 5-15.
Sin embargo en el segundo cuarto nos pusimos las pilas y conseguimos ir remontando poco a poco con un muy buen comienzo de cuarto que conseguimos no encajar ningún punto y poco a poco ir anotando. Finalmente llegamos a la media parte 15-26.

El tercer cuarto fue un desastre tanto en ataque como en defensa, y tanto nuestro comportamiento como nuestro juego fue muy malo, en este cuarto dejamos ir completamente el partido con un parcial de 0-25.
Finalmente en el último cuarto en el que llegamos con 36 puntos por detrás hicimos un parcial de 4-0 para terminar el partido 19-60.

Tenemos que mejorar mucho para ganar partidos, sobretodo mejorar nuestra actitud y aprender a salir fuertes a la media parte, donde se deciden muchos partidos

Moyex EBV – Benicarló B (57 – 46)

Infantil
11/01/2020 10:00 CTD Vila-real

Primer partit de l’any i de la segona fase. Encontre el qual afrontàvem amb moltes ganes i ambició.
Els primers períodes no vam estar del tot encertats on vam perdre els 3 primers, arribant al descans amb un marcador molt ajustat. En la primera part no vam estar del tot malament en l’aspecte defensiu, bones línies de pase tapades i bona defensa del nostre, però una sèrie de despistes ens van fer que anàrem per darrere. Una molt bona segona part augmentant la defensa i un bon encert sota la cistella va fer que en l’últim període del partit férem un parcial de 13-2 donant-mos avantatge de 11

La Vall d’Úixo – De Llei Abogados EBV (46 – 50)

Cadet
11/01/2020 10:45 Pabellón Municipal Vall d’Úixo

Partit el qual donava inici a la segon fase d’aquesta temporada per a l’equip cadet. Els nostres van començar el partit molt desconcentrats sense saber ben bé com afrontar la intensitat que l’equip contrari va implantar des del primer minut. Un mal inici al primer quart va fer que començarem amb una desventatja de punts, la qual els nostres van ser capaços de disminuir al final del primer paeríode.
Des d’aquest moment els nostres es van ficar a treballar; vam pujar línies de pase, vam començar a ofegar l’exidida de baló del rival i el treball defensiu global ens va permetre donar- li la volta al marcador. A pesar del bon treball no vam ser capaços d’encontrar el nostre ritme de joc on sempre busquem treure contraatacs per tal imposar la nostra superioritat física. Així aplegàvem a la segon part.

El tercer quart va seguir la mateixa línia del segon període. Un gran ritme de joc per part dels nostres jugadors va provocar agafar la major diferència de punts respecte a l’equip de la Vall.
Ara sí, la nostra capacitat anotadora va eixir a la llum com no ho havia fet en quasi tota la primera part.
Aplegàvem al quart descisiu, on es jugava tot el treball realitzat per l’equip al llarg de tot el partit. Aplegada la primera meitat del quart final, els nostre equip es va relaxar creen que ja haviem acabat la nostra feian i vam donar oportunitat a La Vall per a arrimar-se en el marcador i, evidenment, no la van desaprofitar. Gràcies al canvi d’actitud els nostres van aconseguir frenar l’ofensiva rival realitzant uns dos molt bons últims minuts de partit per a emportar-nos la victòria a domicili.

Enhorabona i gràcies a cada un d’ells per l’esforç i l’actitud mostrada a pesar de la quantitat de baixes que l’equip sufria per a aquest partit

La B Vall d’Úixo Basquet – Sènior C EBV (60 – 53)

Senior C 2º Zonal
11/01/2020 16:00 Pab. Municipal Vall d’Úixo

Partido muy igualado de principio a fin en el que un buen primer cuarto nos permitió ponernos por delante en el marcador, aun así tan solo conseguimos irnos 3 puntos por delante al final del primer cuarto.
A partir de este momento los dos equipos estábamos muy igualados tanto en ataque como en defensa, aunque ellos siempre dos o tres puntos por encima de nosotros. A la media parte llegamos un punto por debajo, 29-28.

El tercer cuarto fue muy malo en defensa, ya que en 7 minutos, encajamos 17 puntos, por otra parte, en esos tres puntos nos pusimos a defender y a hacer contraataques y conseguimos no encajar y anotar mucho acabando en cuarto con un parcial de 17-16.
Llegando al último cuarto tan solo dos puntos por debajo en el marcador, nos volvió a pasar lo mismo que en el tercer cuarto, pero menos grave. Terminando el partido 60-53.

DSL Basquet Morvedre-Sagunt – Talleres Ernesto EBV (64 – 80)

Senior B Autonómico
11/01/2020 18:00 Pabellón Municipal Rene Marigil.

Parciales: 18-20; 14-16; 16-17; 33-13.

Derrota en el último partido de la primera vuelta que tuvimos a nuestro alcance, pero en el último cuarto se nos escapó.

Primer cuarto en el que salimos sin ningún tipo de presión contra un rival de la parte alta de la clasificación. Por momentos estuvimos muy acertados con transiciones rápidas y en estático eligiendo buenas opciones. En el segundo cuarto continuamos con acierto en ataque gracias a varios triples, y en defensa continuábamos controlando bien a sus hombres importantes y cerrando bien el rebote para no conceder segundas opciones.

En el tercer cuarto empezó a notarse el cansancio, pero aun así con mucho pundonor conseguimos ampliar la ventaja a nuestro favor a 5 puntos al final del cuarto. En el último cuarto con un rival crecido y muy acertado desde la línea de 3 (7 triples en este cuarto), perdimos la ventaja y nos dejamos llevar los dos últimos minutos hasta la diferencia final de 15 puntos.
La semana que viene empezamos la segunda vuelta con la necesidad de volver a la senda de la victoria para salir de las posiciones de debajo.

EB Vila-real – C.B Benifaió (68 – 70)

Senior 1ª Nacional
18/01/2020 18:30 CTD Vila-real

Parciales: 19-28 / 16-14 // 12-13 / 21-15.

Nueva derrota del sénior A, en esta ocasión decidida en los últimos instantes tras una buena remontada del equipo local. Y es que nuestros chicos compitieron muy bien los tres últimos cuartos (ganándolos uno tras otro salvo el tercero, que se perdió de un punto por un triple visitante al final de su última posesión), pero volvieron a pagar caro un inicio de partido titubeante, que les llevó a empezar el segundo período nueve decisivos puntos abajo, encajando unos excesivos 28 puntos en los primeros diez minutos de juego.
A partir de ese momento, el equipo comenzó a jugar como debe si quiere competir ante equipos tan superiores físicamente a nosotros como es el Benifaió, subiendo su intensidad defensiva e intentando cerrar mejor el rebote, y poco a poco fue acortando distancias en el electrónico. Ambos equipos se alternaban para anotar a rachas, y en ese intercambio de “golpes” los valencianos iban viendo cómo los locales les empezaban a respirar en la nuca en el marcador.

El delirio llegaba la grada villarrealense a falta de dos minutos y medio, cuando nuestros chicos lograban ponerse por primera y única vez en el encuentro por delante. Pero las tablas en el electrónico duraron apenas un minuto, ya que el alto ritmo de juego y esfuerzo acumulado por los jugadores locales terminaban por pasarles factura y se encadenaban varios errores en forma de pérdidas tontas de balón que permitían a los valencianos coger cinco puntos de ventaja, que ya sólo se pudieron reducir hasta los dos de desventaja que refleja el marcador final.
Lo positivo, comprobar que el equipo vuelve de las vacaciones con ganas de seguir dando guerra y pelea por cada partido. Es el camino para que lleguen las victorias.